|
|
|
POMOC DO FORUM
REJESTRACJA I LOGOWANIE
Rejestracja na Forum stała się obligatoryjna dla wpisów do wszystkich działów. Ważną informacją jest to, że osoby zarejestrowane wcześniej nie muszą dokonywać rejestracji powtórnie. Wystarczy podczas logowania w pole 'Imię i nazwisko' wpisać swój dotychczasowy login. Bedąc zarejestrowanym można zmieniać swoje zarejestrowane dane korzystając z opcji 'Mój profil' i 'Edytuj profil'.
Dla przypomnienia, rejestracja umożliwia zarezerwowanie sobie używanego identyfikatora (imienia, nazwy, pseudonimu, etc.), pod którym występuje się na Forum, do wyłącznego używania. Równocześnie rejestracja gwaranowuje dostęp do działów Forum, do wypowiedzi na których, trzeba być zarejestrowanym. Do rejestracji wykorzystuje się funkcjonalność ukrytą pod przyciskiem "Zaloguj się" na pasku zadań Forum.
Po wejściu na stronę Loginu po raz pierwszy, należy skorzystać z opcji "Rejestracja nowego loginu" i wpisać do wyświetlonego formularza swoje dane. Wpisanie części danych jest obligatoryjne obejmując imię i nazwisko oraz adres e-mail. Procesu aktywacji dokonuje redakcja, między innymi na podstawie imienia i nazwiska oraz numeru telefonu. Jeżeli dane te nie zostały w sposób kompletny podane w ramach rejestracji to trzeba będzie je uzupełnić w ramach procedury aktywacyjnej. Podane nam w ramach tej procedury: numer telefonu oraz imię i nazwisko nie będą widoczne w Twoim profilu w portalu i będą zastrzeżone tylko do wiadomości redakcji, która skorzysta z nich dla weryfikacji rejestracji. Imię i nawisko będzie służyło osobie zarejestrowwanej do logowania się z podawaniem swojego hasła, bo wypowiedzi na forum osób zarejestrowanych wyświetlane bedą pod wybranym identyfikatorem, chyba, że tu równeż wybiorą swoje imię i nazwisko.
Powyższa procedura nie przeszkadza w wysyłaniu wypowiedzi do działów nie wymagających rejestracji, z użyciem dowolnego anonimowego identyfikatora, ale żeby z niej skorzystały osoby zalogowane, należy na pasku zadań forum wybrać "Wyloguj się" i wówczas powstaje możliwość podpisania się dowolnym identyfikatorem. Po powtórnym zalogowaniu się, w podpisie znajdzie się znowu zarejestrowany identyfikator.
Zarejestrowanie danego identyfikatora chroni go przed użyciem przez innych użytkowników niezależnie, czy jesteśmy zalogowani czy wylogowani w danym momencie. Identyfikator ten jest ważny w każdym dziale forum, dlatego nie trzeba powtarzać procedury rejestracji w innych działach Forum. Nie ma możliwości skasowania samemu swojej rejestracji, a jej usunięcie jest możliwe tylko poprzez interwencję administratora. Aby to dokonać trzeba będzie podać takie dane ze swojej rejestracji (np. wpisany podczas rejestracji podpis albo adres strony www), żeby administrator mógł sprawdzić autentyczność takiej prośby.
Po potwierdzeniu rejestracji udostępnione zostają opcje dodatkowe związane z profilem użytkownika serwisu. Umożliwiają one przesłanie na serwer swojego zdjęcia, które będzie prezentowane obok innych wpisanych danych osobowych. Zdjęcie musi być w formacie JPG o wielkości maksymalnej 1MB. Można również skonfigurować opcje sterujące wyświetlaniem zawartości stron w różnych częsciach serwisu, np. wyświetlaniem listy aktualnie obecnych użytkowników serwisu, zachowaniem włąsnej prywatności w serwisie, kolejnością wyświetlania rankingu zdjęć galerii, itp.
WPROWADZANIE WYPOWIEDZI
Jeżeli chcesz wprowadzić nową wiadomość, wybierz funkcję "Nowy temat" i wyślij wypełniony formularz.
Jeżeli chcesz zabrać głos w już istniejącej dyskusji, wypełnij formularz "Odpowiedz na tę wiadomość", który znajduje się pod wypowiedziami na interesujący cię temat.
W obu przypadkach po zaznaczeniu odpowiedniego pola, możesz email'em dostawać wszystkie wypowiedzi dotyczące danego tematu.
Są to jedyne drogi na wprowadzenie własnej wiadomości i dlatego odpowiadanie na email otrzymany z forum nie spowoduje zapisu do bazy danych.
Wprowadzoną wiadomość można jeszcze poprawiać przez 15 minut od jej zapisania klikając na link "Edytuj Zapis" umiejscowiony pod nagłówkiem "Funkcje Autora Wpisu".
SZUKANIE WĄTKU
Do przeszukiwania wątków forum służy funkcja "Szukaj".
LISTA MAILINGOWA
Jeżeli chcesz otrzymywać przez e-mail wszystkie nowe wiadomości jakie pojawią się w forum w danym dziale wypełnij formularz, znajdujący się pod linkiem "Wpisz się na listę mailingową". Po chwili otrzymasz e-mail z linkiem, który należy kliknąć w celu uaktywnienia. Każdy formularz dotyczy jednego działu, więc chcąc otrzymywać wiadomości z wszystkich działów, należy wypełnić formularze we wszystkich działach.
W dowolnej chwili będziesz mógł zrezygnować z otrzymywania wiadomości poprzez kliknięcie na link znajdujący się w każdej, przychodzącej na twój e-mail, wiadomości z forum. Po kliknięciu na ten link, zostaniesz poproszony o podanie adresu email, na który przychodziły dotychczas wiadomoci z listy mailingowej. Po wysłaniu tego adresu system wygeneruje do Ciebie dodatkową wiadomość e-mail z linkiem, którego kliknięcie zakończy Twój wpis na listę mailingową.
Jeżeli chcesz otrzymywać wypowiedzi dotyczące tylko wybranych tematów, zaznacz odpowiednie pole pod formularzem podczas wysyłania swojej wypowiedzi do tego tematu.
NAWIGACJA
Większość użytkowników forum łączy się z siecią przez modemy TP SA, co nie gwarantuje właściwej szybkości ładowania się stron. Żeby powyższe jak najmniej wpływało na użytkowanie forum, umożliwia ono takie ustawienie wyświetlania wypowiedzi w dyskusji, które nie wymaga długiego ładowania.
Proszę stronę z wątkami ustawić poprzez wybór "Zwiń wątki", a stronę z danym wątkiem jako "Wyświetlaj drzewo". Niezalecane są ustawienia: "Rozwiń wątki" i "Wyświetlaj płasko". Przy takich ustawieniach komputer użytkownika niepotrzebnie ładuje informację o wypowiedziach archiwalnych w wątku, które użytkownik już oglądał.
Komputer użytkownika zapamiętuje ustawienie forum z momentu zamykania sesji lub wyłączania komputera i po powtórnym wejściu na forum będzie pamiętał poprzednie ustawienia. Jeżeli więc zakończymy sesję forum z rozwiniętymi wątkami i wyświetlanymi płasko, to mamy problem z długim ładowaniem się stron, po powtórnym wejściu do forum i ich przeglądaniem. Jeżeli zaś wyświetlamy forum ze zwiniętymi wątkami, a wypowiedzi w wątku są zwinięte w drzewo, to nie tylko ładujemy mniej informacji, ale dodatkowo forum podpowie, która wypowiedź w danym wątku jest nowa i tylko tę można sobie wyświetlić. Przy wyświetlaniu płasko, nie wiadomo, które wypowiedzi już czytaliśmy i wszystkie muszą się w całości wyświetlić.
Warto pamiętać, że przy wyświetlaniu wątków zwiniętych, na jednym ekranie zmieści się więcej tematów, a sięganie do wcześniejszych tematów ("Starsze wątki"/"Starsze wiadomości") jest również szybsze.
DODAWANIE LINKÓW W POŚCIE
Często w wypowiedzi chcemy podać link. Aby link był aktywny (widoczny na zielono) należy:
1)wybrany link, który chcemy uruchomić we wpisie musi być kompletny, tzn. rozpoczynać się od http://www.......
2) link ten wpisujemy wewnątrz takiego wyrażenia: <a href="http://www....link...">
3) zaraz po tym wyrażeniu wpisujemy tekst, który wyświetli się jako link na zielono
4) tekst, o którym wyżej kończymy następującym wyrażeniem: </a>
Całość będzie miał przykładowo następującą formę:
zobacz ten link (link ten uzyskano przez wpisanie tekstu:
<a href="http://www....link...">zobacz ten link </a>)
W wyniku tego wyrażenia wyświetlą się na zielono jako link słowa: zobacz ten link, a klikając na ten tekst zostaniemy przeniesieni do adresu: http://www....link...
|
POMOC DO KONTAKTÓW
SZUKANIE
Serwis pozwala na znalezienie kontaktów do wszystkich kół łowieckich w Polsce oraz do członków zarządów tych kół. Serwis oparty jest na bazie danych, którą zainteresowane koła same tworzą i uaktualniają.
Szukanie kontaktu do koła polega na podaniu okręgu PZŁ lub nazwy koła, bądź też dowolnego ciągu znaków dotyczącego tego koła, na przykład pełne lub częściowe nazwisko kogoś z zarządu, numer telefonu, adres, etc. Jeżeli na wyświetlonej liście wyników przeszukania bazy danych nie ma szukanego koła, to albo nie wpisało się ono jeszcze do tej bazy, albo niewłaściwie sformułowane zostały kryteria szukania.
DODAWANIE KOŁA DO BAZY
Koła, których nie ma jeszcze w bazie mogą same wpisać dane kontaktowe. Kiedy jesteśmy pewni, że nasze koło nie występuje w bazie, wpisujemy dane kontaktowe koła, a po otrzymaniu od nas automatycznego hasła, potwierdzamy te dane wg. otrzymanej przy nim instrukcji.
POPRAWIANIE, UZUPEŁNIANIE DANYCH
Dane koła można zmieniać posługując się hasłem, dlatego procedurę tę mogą wykonać tylko osoby posiadające upoważnienie zarządu.
|
POMOC DO CZATA
LOGOWANIE
Wprowadź nazwę użytkownika, pod jaką będziesz figurował w czacie. Jest to nazwa jednorazowa i za każdym razem możesz użyć innej nazwy. W pole info możesz krótko napisać coś o sobie. Po zaakceptowaniu danych nastąpi połączenie z czatem.
WYSYŁANIE WIADOMOŚCI
Wpisz wiadomość na dole ekranu. Wysłanie jej następuje po wciśnieciu klawisza "Enter" na klawiaturze. Taka wiadomość będzie widoczna dla wszystkich użytkowników czata.
Jeżeli chcesz wysłać wiadomość do jednego, wybranego użytkownika, zaznacz jego nazwę w okienku po prawej stronie i wciśnij przycisk "Na osobności" znajdujący się w prawym dolnym rogu.
WYLOGOWANIE SIĘ
Jeżeli chcesz opuścić czat, kliknij na przycisk "Wyjście" znajdujący się u góry strony.
PROBLEMY
W przypadku zauważenia nieprawidłowości w działaniu czata, proszę o przesłanie informacji.
|
POMOC DO GALERII ZDJĘĆ
Dodawanie i poprawianie galerii
Aby dodać nową galerię należy wybrać link Dodaj swoją galerię na stronie głównej galerii zdjęć. W pierwszym etapie należy wprowadzić dane ogólne galerii (tytuł, dział, opis itd.), a po ich zaakaceptowaniu pojawi się możliwość ładowania zdjęć. Nowoutworzona galeria jest "odłączona" tzn. jest widoczna tylko dla właściciela galerii w celu umożliwienia jej uporządkowania, uzupełnienia opisów i kolejności wyświetlania zdjęć. Udostępnienie galerii wszystkim oglądającym zastępuje po kliknięciu na link Podłącz galerię widoczny na stronie przeglądania galerii.
Zmiany w opisie istniejącej galerii oraz dodawanie nowych zdjęć dostępne są po kliknięciu na link Edytuj galerię. Pod każdym zdjęciem dostępne są funkcje edycji zdjęć: - - przeniesienie zdjęcia w galerii, - zmiana opisy zdjęcia, - wyłączenie zdjęcia z wyświetlania w galerii, - trwałe usunięcie zdjęcia z galerii.
Ładowane zdjęcia mogą mieć do 1MB objętości i muszą być w formacie JPG. Przy dopasowywaniu rozdzielczości zdjęć należy uwzględnić fakt, że wielkość okna, w którym wyświetlane są zdjęcia dopasowywana jest do rozdzielczości ekranu konkretnego użytkownika portalu. Zachęcamy również do ładowania zdjęć o lepszej jakości, niż to wynika z aktualnie popularnie stosowanych rozdzielczości ekranów (800x600 i 1024x768) - w ten sposób również w przyszłości, w miarę wzrostu rozdzielczości ekranu zdjęcia zachowają dobrą jakość wyświetlania.
Przeglądanie zdjęć
Dolna częśc okna wyświetlania zdjęcia przeznaczona jest na informacje o zdjęciu oraz zawiera funkcje dodatkowe: - - wyświetlenie poprzedniego lub następnego zdjęcia w galerii lub na stronie (niedostępne, jeśli wyświetlane jest tylko jedno zdjęcie), - zamknięcie okna ze zdjęciem, powrót do galerii, - wyświetlenie galerii, z której pochodzi zdjęcie (niedostępne, jeśli strona z galerią jest już otwarta), / - wpisanie komentarza do zdjęcia lub możliwość zalogowania się w portalu.
Jeśli wielkośc przesyłanych zdjęć jest z jakichś przyczyn zbyt duża (np. rozdzielczośc ekranu jest duża, ale łącze a internetem słabe) można ograniczyć wielkość okna wyświetlania zdjęcia przez wybór opcji "Ogranicz wielkość wyświetlanych zdjęć do X % wielkości ekranu" znajdującej się na stronie głównej galerii zdjęć.
PROBLEMY
Do ładowania zdjęć potrzebna jest wirtualna maszyna Javy. W przypadku problemów z ładowaniem można ją zainstalować tutaj.. Alternatywnie zdjęcia można ładować używając do tego celu formularza dostępnego po linkiem opisanym "W razie problemów z apletem Java możesz użyć poprzedniej wersji ładowarki zdjęć"
Prawidłowe wyświetlanie zdjęć w oknie wyświetlania oraz nawigacja po galerii wymaga poprawnej obsługi Javascript i DHTML przez przeglądarkę i została przetestowana na przeglądarkach Internet Explorer, Firefox i Opera. W przypadku problemów w przeglądaniu zdjęć zalecamy używanie jednej z tych przeglądarek.
|
ZADAJ PYTANIE
Jeżeli masz jakiś problem prawny, organizacyjny lub interpretacyjny związany z łowiectwem lub sprawami Polskiego Związku Łowieckiego, podziel się swoimi wątpliwościami wypełniając formularz. Odpowiemy na każde pytanie i spróbujemy rozwiązać każdy zgłoszony problem. Odpowiedzi na ważniejsze problemy i pytania zostaną na stałe włączone do naszego serwisu, dając szerokiemu gronu myśliwych lepszą wiedzę o zasadach wykonywania łowiectwa.
|
|
|
|
|