strona główna forum dyskusyjne




























Pytał: Marek
Data: 03/03/2004
Publikacja: niepublikowane
Pytanie: Czy komisja wyceny trofeów lub zarząd koła ma prawo zarekwirować trofeum ze względu że uzyskało ono 2 pkt. czerwone? Czy w/w mogą mnie skierować na ponowny egzamin selekcjonerski w związku z powyższym?


Odpowiedź:
Trofeum w żadnym przypadku nie może zarekwirować komisja wyceny. Również zarząd nie ma takich uprawnień, chyba, że w kole obowiązuje taka uchwała Walnego Zgromadzenia albo uchwały WZ nic na ten temat nie mówią. Trofeum jak i tusza są po odstrzeleniu własnością koła i WZ może zadecydować, że w przypadku odstrzału za 2 czerwone punkty trofeum dysponowane jest inaczej niż na rzecz strzelca. Taka uchwała musiałby obowiązywać w momencie dokonywania odstrzału, bo uchwalanie takiej zasady wstecz wobec odstrzału z przeszłości byłoby nieprawidłowe.

Powtórny egzamin łowiecki zdaje sie w przypadku zasądzenia takiej kary przez sąd łowiecki. Nieprawidłowy odstrzał (2 pkt. czerwone) nie jest przewinieniem łowieckim i sądy łowieckie nie zajmują się takimi sprawami. Jedyna sankcja jaka grozi za taki odstrzał, to kara statutowa nałożona przez zarząd koła.

Szukaj   |   Ochrona prywatności   |   Webmaster
Copyright(c) 2001-2018 P&H Limited Sp. z o.o.