![](/img/spacer.gif)
![](/img/m_2.gif)
![](/img/m_4.gif)
![](/img/m_3.gif)
![](/img/m_12.gif)
![](/img/m_5.gif)
![](/img/m_11.gif)
![](/img/m_1.gif)
![](/img/m_7.gif)
![](/img/m_9.gif)
![](/img/m_8.gif)
|
|
|
Pytał: S. Pesot
Data: 04/05/2006
Publikacja: 07/05/2006
Pytanie: Po jakim czasie można fizycznie zniszczyć dokumenty finansowe Koła, jaka powinna towarzyszyć temu procedura, ewentualnie za czyją aprobatą? Czy skarbnik może z mocy swoich uprawnień dokonać tego samodzielnie?
Odpowiedź:
Dokumenty finansowe mogą być zniszczone po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym upływa 5 lat od zamknięcia roku finansowego, któego dokumenty chcemy zniszczyć. Czyli np po 1 stycznia 2006 r. można zniszczyć dokumenty dot. roku finansowego 1999/2000. Jednak są pewne dokumenty, któych zniszczenia zakazują inne ustawy, no dokumenty dot. zatrudnienia i te nalezy archiwować.
Decyzję o zniszczeniu dokumentów finansowych powinien podjąć zarząd koła. Jeżeli są możliwości p[rzechowywaania dokumentów koła dłużej, to sugerowałbym ich
nie niszczenie, bo po 30-50 latach stanowią znakomitry materiał archiwalny o historii koła.
|
|
|
|