strona główna forum dyskusyjne




























Pytał: J.B.
Data: 05/12/2006
Publikacja: 07/12/2006
Pytanie: Dokonałem odstrzału mocnego, rególarnego szóstaka w klasie II o wadze trofeum 540g, którego wiek komisja oceniła na 6-7 lat, na odstrzał na rogacza w klasie II bez opisu selekcyjny czy łowny. Czy komisja dokonała prawidłowej oceny tego rogacza przyznając 2 punkty czerwone?

Odpowiedź:
Bez jednoznacznego określenia, czy odstrzał miał być odstrzałem łownym, należy traktować go jako odstrzał selekcyjny. W tym kontekście oceniła go również komisja, a forma poroża upoważniała ją do stwierdzenia, że takie odstrzelenie kozła selekcyjnego było rażąco nieprawidłowe, czyli naganne, wg obowiązujących zasad selekcji.

Gdyby odstrzał wydany w kole wskazywał, że na rogacza łownego, to odstrzelenie rogacza w wieku 6-7 lat byłoby prawidłowe.

Szukaj   |   Ochrona prywatności   |   Webmaster
Copyright(c) 2001-2018 P&H Limited Sp. z o.o.